Erikatta

2007-07-15
20:47:31

People
Livet handlar om olika saker som prioriteras vid olika tidpunkter i livet och beroende på vem man är och hur man är uppväxt, am I right?
Nya människor kommer och går i ens liv och förändrar förhållanderna mellan saker och ting, både när de kommer och även när de går. Fast jag är inte säker på att alla människor försvinner ur ens liv även om de är borta för ett tag.
Kan man välja om man tycker om en person eller inte?? Men jo, till en viss del tror jag att man kan det. Man kan välja att se bara de dåliga sakerna och irritera sig på en person. Eller så kan man välja att se de fina sakerna med en människa och inte bry sig om de sämre egenskaperna, vilket är lättare för både en själv och för personen i fråga.
Sedan finns det ju klart personer som inte gillar en själv, det kommer det alltid att finnas så, no need to feel sorry for it, men dom måste man ju inte älska.

Det är dock viktigt att man respekterar alla människor, även om man inte tycker om dem. Man måste inte heller berätta för andra om man ogillar någon, totalt onödigt. Då är det mycket bättre att lägga energi på de man tycker om och älskar.

...Vilket däremot görs för lite...
Familj, systrar o bröder, vänner, pojkvänner, flickvänner, lagkamrater, grannar, jobbarkompisar, barndomsvänner... alla som betyder nåt.  Jag vill mena att alla i ens omgivning fyller en funktion, medvetet eller omedvetet..

Ge alla lite mera kärlek ^^
And tell them u love them.

♥ // eriika






Kommentarer:
#1: sarah

ooh filosofiskt :) men sant... älska med alla! :P haha

2007-07-15 @ 22:05:45
#2: fanny

De har du rätt i :P men ingår även den tanten på sjukhuset då ? xD HAHA

2007-07-16 @ 17:42:05
#3: erika

haha jaa just det, "älska med alla"

2007-07-17 @ 11:22:16
#4: erika

hahaha tanten på sjukhuset! Hon fick mig att tröstshoppa resten av hela den dagen XD
(se, även hon påverkade mig! hah..)
Hon behöver verkligen ge mer kärlek åt folk...

2007-07-17 @ 11:26:11
#5: Anonym

wtf erika ? när blev du så poetisk !! men älskar dig ändå <3

2007-07-20 @ 00:12:43
#6: erika

men skriv inte anonymt , jag blir sjukt nyfiken då ^^ heh

2007-07-20 @ 17:36:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: