Erikatta

2008-08-10
21:00:41

Beijing 08
Så har då OS satt igång i Peking.
På grund av den stora tidsskillnaden missade jag invigningen men såg en del av sammanfattningen senare på kvällen i fredags, och jag får nog säga att det var lite långt. Men de tvåtusen trumslagarna i öppningen av showen var riktigt maffiga! Och OS ringarna hade de gjort bra.



Samtidigt som man fick se en makalös show, kan jag inte låta bli att tänka på att det bor så otroligt många fattiga och förtryckta människor i Kina som ändå kan smälla av raketer för så ofantligt många miljoner. En fasad. Vaför fick de OS..?

Anyway, det är ett idrottens spel och idag har den för mig före detta okände Emma Johansson tagit Sveriges första medalj! Ett silver i cykling, minsann, yeea..!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: