Erikatta

2008-02-25
10:44:43

Förihelvete >:@
Igår på tv4 nyheterna möttes man av det vidrigaste reportage. Tidigare hade Kalla fakta i sitt program avslöjat samma sak och det rör klädindustrin och det sätt man behandlar lammen på.

Fan jag blev förbannad har människor inget hjärta i kroppen eller!? De flår lammen levande i bakdelen - utan bedövning, för att slippa att fluglarver ska lägga sina ägg i ullen. Och NEJ de klippte inte ullen de verkligen flår bort skinnet! Man hörde hur de stackars små försvarslösa lammen skrek och blödde ner på bakbenen och under svansen och de kunde bara sitta fast där och skrika.

Vafan! Hur kan man göra så! Det ska förbjudas tydligen - om två år. Om två år!! Vilken människa är det som ens har hittat på en sån metod! det undrar jag  >:@ 

image263
klicka på bilden för att se vidare, varning för starka bilder!

Kommentarer:

Fy fasen så hemskt! Jag hörde lite om det på radion men inte att dom flådde dom levande!! :O

2008-02-25 @ 10:49:59
#2: evelina

Nämän usch! Jag hörde bara något om det, vågar inte titta blir bara rädd och äcklad.
Jag fattar inte att man kan göra så mot något djur!
Förstår varför många väljer att bli vegetarianer på grund av djurplågeri!

2008-02-25 @ 16:52:12
#3: anna

ja vet!!! ja såg de me fy fan säger ja bara! Helt störda ju! :@:@

2008-02-25 @ 17:45:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: